صادرات سیب زمینی به ترکمنستان

صادرات سیب زمینی به ترکمنستان

ترکمنستان در همسایگی ما قرار دارد و ما با این کشور مرز زمینی و خاکی داریم. به همین دلیل نیز صادرات سیب زمینی به ترکمنستان می تواند یکی از بازارهای بسیار خوب برای فروش سیب زمینی ایرانی به شمار آید.

روش حمل سیب زمینی به ترکمنستان

هنگامی که می خواهید صادرات سیب زمینی را به ترکمنستان انجام دهید، باید به روش حمل و نقل به این کشور دقت کنید. این کشور همسایه شمالی ما است و با آن مرز زمینی داریم و به همین دلیل یکی از روش های حمل، به وسیله اتومبیل و کامیون است. از طریق قطار نیز می توانید محصول خود را بفرستید. خط آهن سرخس کشورهای ما را به یکدیگر وصل می کند. این خط آهن تا بندرعباس ادامه دارد.

قوانین گمرکی فروش محصولات به ترکمنستان

ترکمنستان به عنوان همسایه شمالی که مرز مشترک زمینی با آن داریم، یکی از مهم ترین مقاصد تجاری ما به شمار می آید. اما در صادرات به این کشور قوانین سخت گیرانه ای وجود دارد، که چنانچه از این قوانین اطلاع کاملی نداشته باشید، به مشکلات زیادی برخورد خواهید نمود.

قوانین بسیار زیادی در صادرات به ترکمنستان وجود دارد، و همین عامل سبب شده که خطرهای زیادی برای صادرکننده وجود داشته باشد. زیرا اگر وسیله ای که با آن کالا حمل می شود، دچار خطا گردد، تمامی بار آن پلمپ می شود. آزاد کردن آن نیز به مدت یکسال زمان می برد و یا این که به هیچ وجه برگردانده نمی شود.

شما به سختی می توانید برای ترکمنستان ویزا بگیرید و فقط برای عشق آباد و برای تردد در روزهای معدود، ویزا داده می شود. همین ویزا هم باید به نام ترکیه باشد، زیرا در غیر این صورت برگشت داده می شود. به تاجران ما نیز ویزای تجاری نمی دهند. کسانی که در ترکمنستان شرکت دارند، باید با یک طرف ترکمنی کار کنند، زیرا حق این را ندارند که به صورت مستقیم در این کشور محصولاتشان را بفروشند.

قوانین بانکی صادرات سیب زمینی به ترکمنستان

قوانین بانکی صادرات سیب زمینی به ترکمنستان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که برای برداشت پول از بانک های ترکمنستان وجود دارد این است که به منظور برداشت پول مجبور هستید که قرارداد خریدی را ارائه کنید. بانک ایرانی نیز که در این کشور وجود دارد، کمک خیلی زیادی در این رابطه نمی کند. از صرافی ها کمک بگیرید تا بتوانید منات ترکمنی را به ایران وارد کنید.

تعرفه های گمرکی سیب زمینی برای صادرات به ترکمنستان

تعرفه گمرکی سیب زمینی در بازار بین المللی شماره شناسه 07019000 می باشد. در کشور ترکمنستان قانون خاصی در گمرکات وجود ندارد و تعرفه ها توسط خود گمرک گذاشته می شود. هم چنین مسئولین آن ها به فاکتورهای ایرانی توجهی نشان نمی دهند. به خودروهای ایرانی نیز اجازه تردد را نمی دهند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *