پیش بینی می شود بازار فروش چیپس سیب زمینی در جهان تا سال 2024 با حمایت از تغییر الگوهای مصرف مواد غذایی به 35 میلیارد دلار آمریکا برسد.
طبق جدیدترین گزارش با عنوان “بازار چیپس سیب زمینی: روندهای جهانی صنعت، سهم، اندازه، رشد، فرصت و پیش بینی 2019-2024″، اندازه بازار جهانی چیپس سیب زمینی در سال 2018 به 29 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. چیپس های سیب زمینی نشان دهنده یکی از محبوب ترین میان وعده های مصرف شده در سراسر جهان هستند. آن ها تکه های سیب زمینی ریز خرد شده ای هستند که پخته یا سرخ شده تا ترد شوند. چیپس سیب زمینی به طور کلی به عنوان یک میان وعده، اشتها آور یا یک غذای جانبی با طعم های اضافه شده و مواد تشکیل دهنده ای مانند نمک، پنیر و ادویه ها استفاده می شود. این چیپس ها به گونه ای پردازش و ذخیره می شوند که مانع از بروز هرگونه فساد میکروبیولوژیکی، فعالیتهای شیمیایی و آنزیمی و رطوبت یا فرار بخارها می شود. در نتیجه، طعم، بافت و رنگ چیپس ها برای مدت طولانی بدون تغییر باقی می مانند.
روندهای جهانی بازار فروش چیپس سیب زمینی
وجود طیف متنوعی از چیپس سیب زمینی با طعم ها و بافت های مختلف نشان دهنده یکی از عوامل اصلی رشد بازار است. علاوه بر این، مواد اولیه که در تولید چیپس های سیب زمینی مانند سیب زمینی، روغن و نمک به کار می روند، تقریباً در هر نقطه از جهان وجود دارد که تولید آنها را بیشتر می کند. جدای از این، تقاضای اقتصادهای نوظهور پیش بینی شده است تا بازار را در سالهای آینده افزایش دهد. در حالی که پیش از این میزان مصرف چیپس سیب زمینی در کشورهای غربی محدود شده بود، با غربی شدن الگوهای مصرف مواد غذایی، افزایش جمعیت طبقه متوسط و شهرنشینی سریع، مصرف چیپس سیب زمینی در کشورهای در حال توسعه با سرعت قابل توجهی رو به رشد بوده است. . در یک چشم انداز پیش بینی می شود ارزش بازار تا سال 2024 به 35 میلیارد دلار آمریکا برسد و حدود 3.1٪ در طی سالهای 2019-2024 گسترش یابد.
خلاصه بازار فروش چیپس سیب زمینی
براساس نوع محصول، بازار به چیپس های ساده و طعم دار تقسیم شده است.
بر اساس کانال توزیع، این بازار در سوپرمارکت ها / هایپر مارکت ها، فروشگاه ها، فروشگاه های ویژه، خرده فروشی آنلاین و سایر موارد طبقه بندی شده است. در میان این، سوپر مارکت ها یا هایپرمارکت ها اکثریت کل سهم بازار را در اختیار دارند زیرا تجربه یک مرحله ای را به خریداران ارائه می دهند. آن ها همچنین انواع مختلف محصول و مارک های چیپس سیب زمینی را برای انتخاب عرضه می کنند که به نوبه خود به افزایش آگاهی از برند در بین مصرف کنندگان کمک می کند.
از نظر منطقه ای، ایالات متحده بزرگترین بازار چیپس سیب زمینی را به دلیل در دسترس بودن مارک های بیشمار در کنار تقاضای روز افزون برای چیپس های سیب زمینی غنی شده در دنیا نشان می دهد. بازارهای مهم دیگر شامل انگلیس، روسیه، چین، آرژانتین، برزیل و هند است.
بررسی اجمالی بازار
پیش بینی می شود که بازار فروش عمده چیپس سیب زمینی در جهان شاهد 4.40٪ در دوره پیش بینی شده (2020 – 2025) باشد.
تنوع محصول، ترکیبی از طعم های میان وعده های منطقه ای، تغییر شیوه زندگی مصرف کننده و رشد عرضه در کانال های توزیع از عوامل اصلی افزایش فروش چیپس های سیب زمینی در سراسر جهان است.
معرفی گزینه های سالم تر مانند چیپس های کم چرب و کم نمک در بازارهای نوظهور نیز بر رشد بازار آن تأثیر می گذارد.
با این حال، بسیاری از جایگزین های چیپس سیب زمینی در بازار وجود دارد، و این می تواند یک تهدید بزرگ باشد و احتمالاً در دوره پیش بینی رشد، بازار را تا حدودی دچار کاهش فروش کند.
بزرگترین کشورهای واردکننده چیپس سیب زمینی
بازار جهانی چیپس سیب زمینی از نظر نوع به سرخ شده یا پخته شده تقسیم می شود. با طعم های ساده، شور و طعم دار. بزرگترین مصرف کنندگان چیپس در جهان به ترتیب عبارتند از:
- آمریکای شمالی
- ایالات متحده
- کانادا
- مکزیک
- اروپا
- آلمان
- انگلستان
- ایتالیا
- اسپانیا
- فرانسه
- روسیه
- آسیا و اقیانوسیه
- چین
- ژاپن
- هند
- استرالیا
- آمریکای جنوبی
- برزیل
- آرژانتین
- خاورمیانه و آفریقا
- عربستان سعودی
- آفریقای جنوبی
افزایش هزینه های میان وعده های بامزه
با توجه به تغییر سبک زندگی، مصرف کنندگان نه تنها به دنبال گزینه های غذایی آسان هستند بلکه به دنبال گزینه های میان وعده های معتبر، طبیعی و سالم می باشند. که این امر بر هزینه سرانه در محصولات میان وعده های بی نظیر از جمله انواع چیپس سیب زمینی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، سرانه مصرف محصولات فراورده های شور در کشورهای در حال توسعه مانند هند و چین رو به رشد است و با افزایش درآمد در کشورها مصرف آن ها بیشتر می شود.
متوسط هزینه برای هر فرد در هفته برای چیپس سیب زمینی در انگلیس با رشد 2.55 درصدی در دوره زمانی 2009 تا 2016 افزایش یافته است. در اقتصادهای پیشرفته، مصرف کنندگان در حال تجارت و هزینه بیشتری برای انواع وعده های غذایی پرمصرف و سالم هستند، در حالی که مصرف کنندگان در کشورهای نوظهور از جمله برزیل، چین و هند معمولاً گزینه های میان وعده خود را بر اساس در دسترس بودن محصول انتخاب می کنند.
افزایش تقاضا و تولید چیپس سیب زمینی در کشورهای در حال توسعه
انتظار می رود کشورهای در حال توسعه بازار جهانی چیپس های سیب زمینی را در طول دوره پیش بینی شده هدایت کنند. پیش از این، مصرف چیپس سیب زمینی عمدتاً محدود به کشورهای غربی بود. با این حال، با روند نوظهور غربی شدن الگوهای مصرف مواد غذایی علاوه بر رشد اقتصادی، افزایش جمعیت طبقه متوسط و افزایش شهرنشینی، پیش بینی می شود مصرف چیپس سیب زمینی در کشورهای در حال توسعه با سرعت قابل توجهی رشد کند. با افزایش توسعه زیرساخت ها مانند ایستگاه مترو، سالن های سینما، فرودگاه و غیره، انتظار می رود تقاضا در کشورهای در حال توسعه به ویژه هند و چین بیشتر شود. همچنین مجموعه های تولید چیپس های سازمان یافته نیز در این کشورهای در حال توسعه افزایش می یابد که چیپس های سیب زمینی ارزان تری را ارائه می دهند.
چشم انداز رقابتی بازار چیپس زمینی
انتظار می رود که بازار جهانی خرید چیپس سیب زمینی با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات میان وعده در آینده بسیار رقابتی باشد. این بازار در درجه اول تحت سلطه کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی به دلیل فرهنگ مستقر در خوردن چیپس به عنوان میان وعده است. چین و هند بیشترین تقاضا برای چیپس های سیب زمینی را تجربه می کنند. پیش بینی می شود که رقابت در این بازار به دلیل افزایش صنعتی شدن، افزایش محصول، نوآوری های مواد مغذی و ساخت آن در کشورهای مختلف در سالهای آینده بیشتر شود.
بدون دیدگاه